Kundeinnlogging

Om Smilepris

Hva er Smilepris?

Smilepris er kort fortalt Norges kjøpesenter på nett. I tillegg til å selge våre egne produkter, lar vi andre små og store selgere fra hele Norge også få muligheten til å selge deres produkter på Smilepris markedsplass slik at du som kunde finner alle varer under samme tak og samtidig gjøre en god og trygg handel.

Det er like enkelt som det er morsomt å finne gode kjøp på Smilepris markedsplass , alt fra gaver og mere spesielle ting til produkter du ikke engang visste at du trengte. Hvis du ikke finner det du leter etter idag, kom tilbake i morgen. Hver dag blir nye produkteter lagt ut og oppdatert fra mange butikker.

Hvordan Smilepris markedsplassen fungerer?

Den norske detaljhandel bransjen har lenge vært dominert av kjedebutikker og nå av utenlandske store nettbutikker. Smilepris bringer nå tilbake den gode "gammeldagse" forretningsmodellen som består av uavhengige og frittstående butikkdrivere. Dette ved å hjelpe lidenskapelige forretningsdrivende å importere og selge deres varer på Smilepris markedsplass. Som kunde får du velge mellom et meget stort utvalg av varer til de beste prisene, og ikke minst gode produkt tips og veiledning fra våre dyktige selgere. Vi forsterker den norske netthandelen med nye selgere og nye produkter. Økt kunkurranse gir større kundefordeler.

Frakt og levering

Får jeg fri frakt på alle bestillinger?

Ja, vi og våre selgere sender fraktfritt til hele Norge. Produktprisen inkluderer frakt og moms.

Hvor lang leveringstid har dere?

Gjennomsnittlig leveringstid ligger på ca 2 - 5 virkedager. Leveringstiden er avhengig av produkt(er) og selger(e) du velger på Smilepris markedsplass. De fleste leverandører sender ut på samme dag eller neste dag, andre leverandører bruker litt lengre tid. Du kan alltid se forventet leveringstid for hvert enkelt produkt på produktsiden og i kassen. Du kan også bruke produktfilter for å filtrere ned varer med ønskede leveringstider.

Hvor sendes varene fra?

Alle våre forsendelser sendes fra vårt lager på Østlandet eller fra selgerens eget lager i Norge. Du vil aldri motta sendinger dirkete fra utlandet.

Hvordan ser jeg forventet leveringstid?

I produktbeskrivelsen kan du alltid se forventet leveringstid, som igjen blir kontinuerlig oppdatert med siste status fra lageret. Hvis varen ikke er på lager, kan du til enhver tid se den siste oppdaterte informasjonen vi har fått fra produsenten.

Hva om jeg ikke får produktene mine innen avtalt tidspunkt?

Hvis en levering forsinkes, vil vi oppfordre og jobbe med butikken for å løse problemet så raskt som mulig. Du har alltid rett til å klage dersom din bestilling ikke kommer innen avtalt tid. Du har rett til å trekke tilbake kjøpet hvis forsinkelsen ikke løses innen rimelig tid.

Angrerett, reklamasjon og retur

Har jeg angrerett også på brukte varer?

Ja, som forbrukerkunde har du alltid 14 dagers angrerett når du bestiller på Smilepris markedsplass. Dette gjelder også når du bestiller brukte varer fra privatselgere.

Er det trygt og problemfritt å kjøpe dyre varer som brukte mobiltelefoner fra privatselgere på deres markedsplass?

Ja, det er det. Vi er ikke en annonseplass; vi er en markedsplass, forskjellen er at vi tar ansvaret for hele handels prosessen. Du betaler til oss, ikke direkte til selgeren, derfor er det veldig trygt å handle gjennom oss. Hvis det skulle oppstå problemer av noe slag, kan du benytte angreretten eller reklamasjonretten din for å få varen reparert eller få pengene tilbake. 

Hvordan benytter jeg angreretten?

For å benytte angreretten, kan du sende en e-post til post@smilepris.no med ditt ordrenummer og en oversikt over hvilke varer du ønsker å angre på.  Du kan også svare på ordrebekreftelse e-posten. Når vi mottar forespørselen din, skal vi informere deg om hvordan du kan sende produktene tilbake på den billigste og mest effektive måten.

Min vare er defekt og bør returneres. Hva gjør jeg?

Hvis du mottar en defekt vare, kan du returnere den til oss.  For å returnere kan du sende en e-post til post@smilepris.no med ordrenummeret ditt og en oversikt over hvilken vare du ønsker å returnere. Du kan også svare på ordrebekreftelse e-posten. Når vi mottar forespørselen din, skal vi informere deg om hvordan du kan sende produktene tilbake på den billigste og mest effektive måten.

Hva gjør jeg hvis et produkt er skadet under transport?

Hvis du mistenker transportskade, må du umiddelbart kontakte vår kundeservice og fraktselskapet så snart som mulig. Dette gjelder for synlig og skjult skade. Fjern emballasje forsiktig og kontroller produktet nøye. Husk at du ikke bruker produktet og at du samtidig lagrer og tar vare på emballasjen slik at vi også kan gjøre en undersøkelse. Avhengig av skadens omfang, vil produktet bli erstattet eller en refusjon vil bli utstedt til deg.

Hva er forskjellen mellom angrerett og en reklamasjon?

Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett etter lov om avtaler utenfor forretningslokaler og fjernsalg etc. Dette betyr at du kan angre kjøpet innen 14 dager og få pengene tilbake, uten at du trenger å oppgi noen spesiell grunn. For å klage på et produkt (reklamere), kan du påberope deg retten til det hvis produktet du bestilte ikke er i samsvar med det du bestilte eller produktet har mangler eller defekter. Du har alltid mulighet for klageadgang og kan videre returnere produktet til oss.

Hvem betaler fraktkostnad for angret kjøp og klage?

Ved angret kjøp vil du være ansvarlig for å returnere pakken. Derfor anbefaler vi deg å sende rekommandert eller sporbar forsendelse, spesielt hvis det gjelder dyrere produkter. 

Du kan sende en e-post til post@smilepris.no med ordrenummeret ditt og en oversikt over hvilken vare du ønsker å angre på. Du kan også svare på ordrebekreftelse e-posten. Når vi mottar forespørselen din, skal vi informere deg om hvordan du kan sende produktene tilbake på den billigste og mest effektive måten.

Bestilling

Hvordan kan jeg være sikker på at den selgeren jeg bestiller fra er en seriøs selger?

Du betaler til oss, ikke direkte til selgeren, derfor er det trygt å handle gjennom oss. Hvis det skulle oppstå  problemer, kan du benytte angreretten eller reklamasjonretten for å få varen reparert eller få pengene tilbake. 

Hvordan bestiller jeg?

For å bestille,  klikk på ønsket produkt og velg deretter "Legg i handlekurven". Når du har lagt til varer i handlekurven, klikker du bare på "HANDLEVOGN" og "Gå til kasse" øverst til høyre på siden. Her ser du gjennom handlekurven og fyller ut din e-post og dine adresseopplysninger og klikker på "Neste". Du kan opprette en ny konto eller handle som gjest. På neste side velger du hvordan du vil betale og klikker på "Fullfør kjøp".

Kan jeg fjerne eller endre produkter i kassen?

Ja, du kan alltid gjøre endringer i handlekurven din før du har fullført et kjøp. Du kan slette kjøp, eller du kan legge til nye produkter.

Kan jeg endre eller kansellere bestillingen min etter kjøpet?

Ja, dersom bestillingen din ikke er ferdig behandlet eller sendt ut, kan du endre eller kansellere hele eller deler av bestillingen din. Hvis bestillingen allerede er ferdig behandlet kan du ikke gjøre endringer, men på den annen side har du alltid 14 dagers angrefrist og kan benytte deg av angrerettsloven. For å angre på et kjøp må du først motta produktet og deretter kontakte kundeservice.

Kan jeg bestille via e-post eller telefon?

Nei, kjøp kan kun gjøres på Smilepris.no. På den annen side fungerer nettstedet veldig bra på mobiltelefon.

Er alle priser på Smilepris markedsplass inkludert moms?

Ja, alle priser på nettsiden er inkludert moms. Prisen som er oppgitt ved produktet er nøyaktig prisen du skal betale.

Er det trygt å handle på Smilepris markedsplass?

Ja, alt er kryptert med høyest mulig sikkerhetsnivå. Når du bestiller hos oss, oppgir du dine personlige opplysninger og samtykker samtidig at vi lagrer og bruker disse for å gjennomføre bestillingen din. Vi dokumenterer også visse kommunikasjoner vi har med deg, for å gi deg den beste service når vi følger opp din bestilling.

Er det ting du ikke selger?

Ja, det er enkelte spesifikke produktgrupper vi ikke selger som nevnt  her.

Betaling

Hvilken betalingsalternativer har dere?

Hos oss kan du trygt betale med faktura eller kredittkort. Du kan velge mellom Vipps, Klarna og PayPal.

Du kan betale som følger via Klarna Checkout:

  • Faktura med 14 dagers betalingsbetingelser via Klarna

  • Kortbetaling

Når belastes kreditt- / debetkort?

Kortet ditt vil bli reservert umiddelbart etter at du har fullført kjøpet hos en av våre betalings partnere som Klarna og Vipps. Kortet blir belastet når vi har behandlet og godkjent bestillingen din.


Får Smilepris eller deres selgere tilgang til min kortinformasjon når jeg velger å lagre informasjon hos dere?

Absolutt ikke. Kun våre betalings partnere som Klarna (som eies av Nordea) eller Vipps (som eies av DNB) får tilgang til din kort informasjon. Hverken Smilepris eller markedsplass selgere får tilgang til slik informasjon.

Hvorfor må jeg oppgi personnummer når jeg velger Klarna?

Klarna trenger ditt personnummer for å utføre en kredittsjekk for å selge varer på faktura. Du kan selvfølgelig nekte å oppgi personnummer og velge å betale med kort.

Husk at det er kun Klarna (som eies av Nordea) som får tilgang til ditt personnummer, hverken Smilepris eller markedsplass selgere får tilgang til slik informasjon du oppgir ved betaling.

Når må jeg betale fakturaen?

Din faktura har alltid 14 dagers kreditt fra den blir sendt. Du kan også velge å delbetale fakturaen.

Får jeg kvittering for kjøpet mitt?

Ja, det utstedes en formell faktura/kvittering for hvert kjøp. Kvitteringen inneholder alle detaljer vedrørende moms spesifikasjon og mer. Dette er også gyldig som kvittering og garantibevis.


Hvordan får jeg pengene tilbake?

Når vi har godkjent din tilbakebetaling, returneres pengene dine akkurat på samme måte som du betalte (hvis du for eksempel betalte med kredittkort vil det tilbakebetales til ditt kredittkort).

Kontaktinformasjon og kundeservice

Hvordan kontakter jeg Smilepris kundeservice?

Du kan benytte vårt kontaktskjema eller sende en e-post til post@smilepris.no.

Jeg er journalist og ønsker å komme i kontakt med Smilepris presseavdeling. Hvor kan jeg henvende meg?

Vi ønsker alltid å snakke med journalister, send gjerne en e-post til post@smilepris.no.

Jeg er aktiv i sosiale medier og vil samarbeide med Smilepris. Hvor kan jeg henvende meg?

Vennligst send en e-post til post@smilepris.no.